Правила поведінки під час дистанційного навчання, 01.09.2022

 Тема: Правила поведінки під час дистанційного навчання.

Мета: узагальнити знання здобувачів освіти про дистанційне навчання та правила поведінки; дослідити, які особливості дистанційного навчання, виділити позитивні та негативні моменти, як навчатись без шкоди для здоров'я, розвивати у здобувачів освіти відповідальність за своє здоров'я, виховувати бережливе ставлення до себе та інших.

Обладнання: презентація, відео, інтерактивні завдання.

Структура заняття:

I. Організація групи.

Відеоконференції та зустріч з викладачами через екран комп’ютера стали звичною справою для більшості здобувачів освіти. Проте не всі ще звикли, що коледж тимчасово переїхав додому. В процесі онлайн занять здобувачі можуть їсти, ходити по кімнаті чи просто бути неуважними. Сьогодні ми з вами поговоримо про правила поведінки під час дистанційного навчання, але не лише для здобувачів освіти, а й для викладачів.

II. Актуалізація опорних знань.

Але спочатку давайте визначимо позитивні та негативні моменти дистанційного навчання.

Плюси онлайн-навчання:

● Онлайн навчання дозволяє вибирати не лише час і місце для занять, але й власний темп.

● Здобувачу освіти легко сконтактувати з викладачем за допомогою чату, пошти, форуму або аудіо чи відеозв’язку на платформі для дистанційного навчання.

● Сором’язливим людям взагалі легше навчатися на онлайн-курсах, ніж відвідувати стаціонарні заняття.

● За допомогою онлайн-навчання освіту можуть отримати люди з обмеженими фізичними можливостями.

Мінуси онлайн-навчання:

● Здобувачу освіти може не вистачати особистого контакту з викладачем або іншими здобувачами. Брак соціалізації, приналежності до групи – це ті виклики, з якими онлайн навчання справляється найгірше.

● Для того, щоб розібратися з усіма матеріалами навчальної програми, може знадобитися більше часу.

● Дехто просто не може зосередитися під час онлайн навчання. оскільки завжди є спокуса переглянути стрічку новин, відповісти на повідомлення під час заняття, або й взагалі закрити вкладку браузера.

● Дуже мало практики. Щоб провести практичне заняття чи дослід, викладачам часто бракує часу, обладнання і технічних знань щодо того як організувати таке онлайн-заняття.

Які переваги та недоліки відчуваєте ви? Давайте пройдемо невелике опитування і оцінимо ваші знання щодо дистанційного навчання.

ІІІ. Основна частина

З лютого здобувачі освіти та викладачі відчули на собі усі переваги і недоліки дистанційного навчання. Для когось це стало ефективною економією часу, а інші дуже втратили у знаннях. Така система освіти спричинила дискусію щодо прав та обов’язків здобувачів, батьків та викладачів під час дистанційного навчання. Давайте визначимо обов’язки та правила поведінки здобувачів освіти під час дистанційного навчання.







Що, на вашу думку, заборонено та дозволено робити викладачам?

Що заборонено під час дистанційного навчання

За відсутність здобувача освіти не можна ставити двійку ‒ у клітинці журналу має бути «н».

Відповідно до постанови уряду здобувач освіти зобов’язаний пояснювати свою відсутність на занятті та підкріплювати ці слова відповідною довідкою.

У постанові йдеться, що причинами можуть бути: хвороба, сімейні обставини, візит до лікаря, лікування в санаторії, візит до військкомату чи інших органів державної влади або самоврядування.

Ставити двійку, якщо здобувач освіти не виконав завдання через технічні проблеми.

Незадовільна оцінка через технічні несправності ‒ це недопустимо. Така поведінка викладача є порушенням критеріїв оцінювання. Якщо здобувач освіти сконтактувався з викладачем і повідомив, що у нього немає інтернету, то повинен отримати другу спробу для виконання завдань.

Змушувати здобувачів освіти вмикати відеокамери.

Деякі викладачі вважають за належне вилучати дитину з відеоуроку, якщо вона відмовляється увімкнути камеру. В законі про освіту та Конституції йдеться, що такі дії порушують права дитини на повну загальну середню освіту і її обов’язковість.

Фотографувати здобувачів освіти під час заняття.

Викладачі часто роблять скріншоти або запис екрану і діляться ними в мережі, але це порушує право дітей на приватність. Перш ніж увімкнути запис або зробити скріншот варто попередити здобувачів, хто не хоче ‒ може просто вимкнути камеру.

Давати дітям увесь матеріал на самостійне опрацювання.

Викладачу потрібно визначитися з платформою проведення онлайн-занять. Зазвичай, викладачі працюють в Google Classroom і Zoom. Платформи викладання мають бути безкоштовними.

Що дозволено під час дистанційного навчання

Здобувач освіти та викладач мають право на кілька хвилин відлучитися з онлайн-заняття. Причину не обов’язково вказувати, досить просто написати про це у чаті.

Також батьки можуть отримати пояснення від навчального закладу, чому умовно викладач математики не вичитує дітям всі заняття.

Викладач зобов’язаний дотримуватися розкладу, а форму викладання він обирає самостійно. Однак виконання програми є обов’язком викладача. Згідно із Положенням про дистанційне навчання, щонайменше 30% матеріалу має викладатись у синхронному режимі.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Виконання інтерактивних завдань на сайті Wordwall.

V. Підсумок години спілкування.

Перегляд та обговорення відео.

Коментарі

Популярні публікації