Силабус з англійської мови у сімейному колі, Дошкільна освіта
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРАСНОГРАДСЬКИЙ
ПЕДАГОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКА
ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ Циклова комісія психолого-педагогічних
та природничих дисциплін, окремих методик |
Гарант освітньої
програми __________ |
СИЛАБУС
ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТА
1.
Загальна інформація |
||||||||
Назва освітнього компонента |
Іноземна мова в сімейному колі |
|||||||
Викладач (-і) |
Дуль Олена Володимирівна |
|||||||
Контактний телефон викладача |
0992783255 |
|||||||
E-mail викладача |
||||||||
Рівень освіти |
фаховий молодший бакалавр |
|||||||
Освітня програма |
Дошкільна освіта |
|||||||
Галузь знань |
01 Освіта /
Педагогіка |
|||||||
Спеціальність |
012 Дошкільна освіта |
|||||||
Спеціалізація |
----- |
|||||||
Статус освітнього компонента |
вибірковий |
|||||||
Формат дисципліни |
Практичні заняття, самостійна
робота |
|||||||
Обсяг
дисципліни в кредитах ECTS |
3,0 |
|||||||
Посилання на сайт дистанційного
навчання |
||||||||
Консультації |
Очні консультації: 1,5 год. понеділок 4 пара Онлайн консультації: за попередньою домовленістю Viber / Telegram (0992783255)
в робочі дні з 9.00 до 17.00 |
|||||||
2. Анотація до курсу Освітній компонент «Іноземна мова
в сімейному колі» вивчається здобувачами освіти спеціальності Дошкільна
освіта на першому курсі у першому та другому семестрах і присвячений
ознайомленню майбутніх вихователів із теоретичними та концептуальними
основами методики дошкільного навчання іноземної мови та методичними системами,
які можуть бути використані у процесі початкового навчання іноземної мови
дітей дошкільного віку. «Іноземна мова
в сімейному колі» розроблена таким чином, щоб забезпечити здобувачів
освіти знаннями про основні методи і способи активізації
вивчення іноземної мови в закладах
дошкільної освіти, методичні вимоги до проведення
занять з іноземної мови у різних вікових групах та сучасні технології навчання. |
||||||||
3. Мета та цілі курсу |
||||||||
Мета освітнього
компонента «Іноземна мова в сімейному
колі» полягає у формуванні у здобувачів вищої освіти
професійної компетентності у застосуванні форм, методів, прийомів і засобів
активізації вивчення іноземної мови в закладах дошкільної освіти. |
||||||||
ознайомити
здобувачів освіти з методичними системами, які можуть бути використані у
процесі початкового навчання іноземної мови дітей дошкільного віку; забезпечити
здобувачів освіти знаннями про концептуальні основи дошкільного навчання: з
якого віку розпочинати групове та індивідуальне навчання іноземної мови, яка
мета, завдання, принципи, організаційні форми, методи і засоби такого
навчання; ознайомити майбутніх педагогів з принципами укладання структури і
змісту програми дошкільного навчання іноземної мови та вимогами до планування
занять залежно від термінів залучення дітей до такого навчання; сформувати
практичні уміння використання ігрових методів і прийомів у навчанні дітей
іноземної мови; забезпечити майбутніх вихователів знаннями принципів і
особливостей їх реалізації у навчанні елементарного спілкування (аудіювання,
говоріння), основ фонетичної, лексичної, граматичної та соціокультурної
компетенцій; ознайомити здобувачів освіти зі специфікою контролю успішності
дітей у ранньому навчанні іноземної мови; забезпечити розвиток особистісних і
професійних якостей майбутнього педагога. |
||||||||
4. Результати
навчання (компетентності) |
||||||||
Після
завершення вивчення цього курсу ви будете готові: ‒
здобувати,
аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для
індивідуального розвитку і самовдосконалення; ‒
вивчати, аналізувати та застосовувати у майбутній професійній діяльності літературу, подану в паперовій
та електронній формах; ‒
самостійно
працювати з педагогічною, довідковою, енциклопедичною літературою; ‒
давати
визначення основним поняттям освітнього компонента; ‒
дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують
організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти, здійснювати їх аналіз; ‒
визначати
конкретні цілі, завдання та етапи окремого заняття; ‒
вибирати
ефективні та раціональні прийоми досягнення сформульованих цілей на кожному
етапі заняття; ‒
визначати
типи вправ та послідовність їх
виконання у відповідності з етапами оволодіння мовленнєвими навичками та
вміннями, а також з урахуванням труднощів навчального матеріалу і ступеню
підготованості вихованців закладу дошкільної освіти; ‒
складати
план-конспект заняття, серії занять за темою; ‒
використовувати
реальні і проектувати навчальні мовленнєві ситуації, а також відповідний їм
мовленнєвий матеріал для сприймання і тренування мовних явищ, що вивчаються,
та їх творчого вживання в мовленнєвій діяльності; ‒
активізувати
діяльність всіх дошкільників на занятті, використовуючи різні методичні прийоми
та екстралінгвістичні засоби; ‒
виявляти
рівень сформованості мовленнєвих навичок та вмінь дошкільників; ‒
помічати помилки
дошкільників, визначати їх характер та використовувати мовленнєвий спосіб
виправлення / перепитування, зорову, вербальну та схематичну наочність; ‒
здійснювати
самоаналіз і самооцінку головних показників власної професійної придатності
до педагогічної діяльності; ‒
бути
готовим до запровадження педагогічних інновацій; ‒
самостійно
вирішувати типові та нестандартні завдання педагогічного характеру; ‒
забезпечувати
продуктивну взаємодію з вихованцями, батьками, колегами; ‒
аналізувати
політику держави щодо реформування системи освіти; ‒
демонструвати
знання базових концепцій інноваційних педагогічних технологій; ‒
створювати
власні інноваційні проєкти; ‒
забезпечувати педагогічний супровід дітей з особливими освітніми
потребами; ‒
створювати безпечні та психологічно комфортні умови освітнього процесу; ‒
створювати
здоров'язбережувальне освітнє середовище, зорієнтоване на особистісний, творчий і
духовний розвиток дітей; ‒
бути
мобільними, уміти інтегруватись у динамічне суспільство; ‒
презентувати
себе на ринку праці; ‒
критично
мислити; ‒
використовувати
знання як інструмент для розв’язання життєвих проблем; ‒
генерувати
нові ідеї, приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність; ‒
володіти
комунікативною культурою, уміти працювати в команді; ‒
цілеспрямовано
використовувати свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистісному
плані, так і в інтересах суспільства, держави; ‒
усвідомлювати свою роль як педагога дошкільної освіти,
а також системи цінностей, мети і завдань професійної діяльності вихователя; ‒
бережливо
ставитися до свого здоров’я і здоров’я інших як найвищої цінності. |
||||||||
5. Організація
навчання курсу |
||||||||
Обсяг курсу |
||||||||
Вид заняття |
Загальна кількість годин |
|||||||
Лекції |
|
|||||||
семінарські
заняття / практичні / лабораторні |
68 |
|||||||
самостійна
робота |
22 |
|||||||
Ознаки курсу |
||||||||
Семестр |
Спеціальність |
Курс (рік навчання) |
Нормативний/ Вибірковий |
|||||
Перший,
другий |
Дошкільна освіта |
Перший |
Вибірковий |
|||||
Тематика курсу |
||||||||
Тема, план |
Форма заняття |
Література |
Завдання, год |
Вага оцінки |
Термін виконання |
|||
Змістовий модуль 1. Методика проведення занять з
іноземної мови з дітьми середнього та старшого дошкільного віку. |
||||||||
Тема 1. Методика
дошкільного навчання як компонент загальної методики навчання іноземної мови. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 2. Мета,
завдання, принципи, засоби та зміст навчання дошкільників іноземної мови. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 3. Методи
навчання іноземної мови. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 4. Форми
організації дошкільного навчання іноземної мови. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема
5. Навчання фонетичного матеріалу дошкільників. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 6. Навчання
дошкільників лексичного та граматичного матеріалу. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 7. Навчання
дошкільників аудіювання та говоріння. |
Практичне заняття |
1; 2; 3; 4; 5 |
Виконання завдань репродуктивного, частково-пошукового
та творчого рівнів (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Змістовий модуль 2. Знайомство. Іграшки. Я та
моя сім’я. |
||||||||
Тема 1. Знайомство. Що
це? Шкільне приладдя. |
Практичне заняття |
7; 8; 9 |
Виконання рецептивних, репродуктивних, продуктивних
некомунікативних, умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 2. Моя улюблена
іграшка. Присвійні займенники. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних, умовно-комунікативних
та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 3. Моє тіло.
Конструкція This is/ These are. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних, умовно-комунікативних
та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 4. Професії. Ким
працюють мої батьки. Неозначений артикль. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 5. Відпочинок з
родиною в парку. Прийменники місця. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних, умовно-комунікативних
та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 6. Моя сім’я.
Присвійний відмінок. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 7. Лексично-граматичні
вправи. |
Практичне заняття |
6; 7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Змістовий модуль 3. Мої друзі та помешкання. Їжа
та одяг. |
||||||||
Тема 1. Мій одяг.
Однина та множина іменників. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 2. Мій будинок.
Питальні речення. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 3. Lunchtime.
Ствердження та заперечення. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 4. Мої друзі.
Конструкція I have got / He has got. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 5. З друзями в
зоопарку. I like / I don’t like. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 6. Їжа та напої.
Питання Do you like..? |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 7. Правила
поведінки за столом. |
Практичне заняття |
7; 8; 9 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 8. Лексично-граматичні
вправи. |
Практичне заняття |
6; 7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Змістовий модуль 4. Моя кімната. Відпочинок. |
||||||||
Тема 1. Моя кімната.
Конструкція There is / There are. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 2. Активний
відпочинок. He can/ He can’t. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 3. Відпочинок
взимку. Зимові розваги. |
Практичне заняття |
7; 8; 9 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 4. Відпочинок
влітку. Конструкція Let’s… |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 5. Пори року.
Теперішній неозначений час. |
Практичне заняття |
7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 6. Алфавіт. Ігри
для вивчення літер. |
Практичне заняття |
1;
2; 3; 4; 5 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних, умовно-комунікативних
та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 7. Лексично-граматичні
вправи. |
Практичне заняття |
6; 7; 8; 9; 10; 11 |
Виконання
рецептивних, репродуктивних, продуктивних некомунікативних,
умовно-комунікативних та комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
Тема 8. Інсценізація
казки англійською мовою. |
Практичне заняття |
1;
2; 3; 4; 5 |
Виконання
продуктивних комунікативних вправ (2-4 години) |
Максимальна оцінка - 5 |
тиждень |
|||
6. Система
оцінювання курсу |
||||||||
Загальна система оцінювання курсу |
Максимальна оцінка – 100 балів. Загальна система оцінювання включає оцінки за практичні заняття (70
балів), за контрольну роботу (10) та самостійну роботу (20 балів). Також
враховуються виконані рецептивні, репродуктивні, продуктивні некомунікативні,
умовно-комунікативні та комунікативні вправи. |
|||||||
Вимоги до письмової роботи |
Ви повинні виконати контрольну роботу, що складається з практичних
завдань. Також враховуються виконані продуктивні комунікативні вправи, що
передбачають написання невеликих розповідей. |
|||||||
Умови допуску до підсумкового
контролю |
Виконання 50 % завдань |
|||||||
7. Політика
курсу |
||||||||
Політика курсу спрямована на створення доброзичливої атмосфери на
занятті, активної комунікації у групі з дотриманням правил академічної
доброчесності. При виконанні продуктивних вправ неприпустимі плагіат та
списування. Пропуски практичних занять відпрацьовуються наступним чином:
опрацювання теми, а також виконання вправ із теми. Якщо здобувач освіти
пропустив (не відпрацював) більше 50% занять, він повинен скласти тести. |
||||||||
8. Рекомендована
література |
||||||||
1.
Бабенко Н.
Англійська мова для дошколят та першокласників. Харків: Основа, 2008. 144 с. 2.
Віттенберг К., Білоущенко І. Повний курс англійської
мови в ДНЗ. Харків: Основа, 2011. 400
с. 3.
Казачінер
О. Усі заняття з англійської мови в ДНЗ. Харків: Основа, 2014. 288 с. 4.
Марчій-Дмитраш Т. Навчання
іноземної мови дітей дошкільного віку. Івано-Франківськ: Видавець Кушнір
Г.М., 2015. 64 с. 5. Шкваріна Т. Англійська мова для дітей дошкільного віку. Київ:
Шкільний світ, 2009. 160 с. 6.
Barrett C. Family and Friends 1, Testing and Evaluation Book. Oxford:
Oxford University Press, 2014. 47 p. 7.
Penn J. Family and Friends 1, Teacher’s Book. Oxford: Oxford
University Press, 2019. 143 p. 8.
Simmons N. Family and Friends 1, Class Book. Oxford: Oxford University
Press, 2014. 127 p. 9.
Simmons N. Family and Friends 1, Workbook. Oxford: Oxford University
Press, 2014. 135 p. 10.
Ward T. Grammar Friends 1. Oxford: Oxford University Press, 2009. 80
p. 11.
Ward T. Grammar Friends 1, Teacher’s Book. Oxford: Oxford University
Press, 2009. 22 p. |
||||||||
Коментарі
Дописати коментар